چگونه کار پیدا کنیم؟ از کجا میتوان کار پیدا کرد؟

چگونه کار پیدا کنیم؟ از کجا میتوان کار پیدا کرد؟

آیا شما به تازگی شغلتان را از دست داده‌اید یا قصد دارید در مسیر زندگی‌تان پیشرفت کنید و شغل مناسب‌تری به دست آورید؟ یا نمی دانید چگونه کار پیدا کنید؟ و از کجا میتوان کار پیدا کرد؟ خیلی فرقی ندارد جزو کدام دسته‌اید، در هر صورت در دنیای امروز یافتن کار مناسب از طریق آگهی‌ها کار دشواری است. در سال‌های گذشته افراد پس از اتمام تحصیلات به شغل ثابتی مشغول می‌شدند و تا زمان بازنشستگی در همان شغل باقی می‌ماندند ولی امروزه این روش قدیمی شده است.
در حال حاضر مهارت حرف اول را می‌زند. اگر شما نیز می‌خواهید شغل مناسبی به دست آورید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید تا با نحوه‌ی پیدا کردن کار مناسب در دنیای امروز بهتر آشنا شوید.
چگونه کار پیدا کنیم؟
چگونه کار پیدا کنیم؟
مهارت: برگ برنده‌ شما در یافتن شغل مناسب
فارغ التحصیلان دانشگاه‌‌ها  بخصوص دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر گمان می‌کنند پس از اتمام تحصیلات دانای کل هستند و با مدرکی که دارند می‌توانند به راحتی بهترین جایگاه شغلی را بدست آورند. اما این خیالی بیش نیست. تجربه‌ی یکی از فارغ‌التحصیلان مهندسیِ رشته‌ی برق الکترونیک در این زمینه به شرح زیر است.
“بعد از فارغ‌التحصیلی با اتکا به معدل خوب و انگیزه‌ای که برای یافتن یک شغل مناسب داشتم تلاش کردم بعنوان یک مهندس جوان در شرکتی معتبر مشغول به کار شوم. در آزمون استخدامی شرکت نفت شرکت کردم و با کسب نمره‌ی قابل قبول در آزمون کتبی برای مصاحبه‌ی استخدامی دعوت شدم.
مصاحبه‌گر من یکی از کارکنان شرکت نفت با مدرک فوق دیپلم و دارای سابقه‌ی کاری حدودا ده ساله بود. باهم سر یکی از دستگاه‌های فنی رفتیم. اولین سوالی که از من پرسید این بود: در محیط کار کدام نکات ایمنی باید رعایت شود؟
این سوال برای یک مهندس بسیار ساده بود ولی من قادر به پاسخ تمام و کمال به همین سوال ساده هم نبودم تنها توانستم با جمع‌بندی داشته‌های ذهنیم به چند مورد کلی مثل گذاشتن کلاه ایمنی، داشتن دستکش و چند موردی که حتی در فیلم‌ها هم قابل مشاهده است اشاره کنم اما به زعم ایشان برای انجام کارهایی در این فضا رعایت این نکات ساده کافی نبود و می‌توانست باز هم خطر آفرین باشد.
دومین سوال حتی نسبت به اولی هم تخصصی‌تر بود و از آنجا که تجربه‌ی انجام آن را نداشتم مجددا توانستم به چند مورد که آن هم تنها تئوری میدانستم اشاره کنم. با این شرایط کلا امید خود را برای اشتغال در آنجا از دست دادم اما خوشبختانه با توجه به مجموع نمرات کتبی و مصاحبه و ارفاق مدیر توانستم در آنجا استخدام شوم.”
درسی که از این ماجرا می‌توان گرفت این است که تنها با اتکا به مدرک و دانشگاه نمی‌شود انتظار کسب شغل مورد نظر را داشته باشیم. با هر مدرکی لازم است مهارت‌های مرتبط با شغل را طی حداقل یک دوره‌ی آموزشی بدست آوریم.
نحوه‌ی یافتن کارِ خوب در شرایط عدم وجود کار
اگر به  دنبال پاسخ مناسب برای این سوال هستید، ممکن است فارغ‌التحصیل یا در جستجوی یک کار خوب باشید. در حالت اول احتمالا با دو حس متضاد مواجه‌اید. مسلما از اینکه پس از سالها از درس و دانشگاه فارغ شده‌اید خوشحالید اما ترس از آینده‌ی شغلی و کاری که قرار است انجام دهید شما را رها نمی‌کند. اما این حس تنها مختص شما نیست. هرساله افراد زیادی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و با مدارکی که کسب کرده‌اند در جستجوی شغلی مناسب و متناسب با شرایطشان هستند.
برخی معتقدند چگونگی یافتن یک شغل مناسب امری است که باید در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده شود ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. بنابراین هر فرد می‌بایست خودش آستین همت را بالا بزند و شغل مناسب خود را بیابد. این در شرایطی است که روزانه شاهد اعتراضات و سرزنش‌های پی درپی جامعه و مسئولان و قوانین کشور توسط این افراد هستیم چرا که شرایط بد جامعه و عدم شایسته سالاری را مانعی بر سر راه پیشرفت و یافتن شغل مناسب می‌دانند. حتی اگر اینطور باشد مسلما دست روی دست گذاشتن و اعتراض کردن نمی‌تواند مشکلی را رفع کند. شما اگر هدف روشنی را متصور شویدبدون شک  می‌توانید با تلاش و پشتکار موانع را پشت سر بگذارید.
نحوه‌ی یافتن کار خوب
نحوه‌ی یافتن کار خوب
نحوه‌ی یافتن کارِ خوب در شرایط عدم وجود زمان
یافتن کار مناسب در سریع‌ترین زمان، خواسته‌ی بسیاری از جستجوکنندگانِ کار است. برخی از آنها اهداف بزرگی دارند مانند اینکه می‌خواهند هرچه سریع‌تر یک شغل با یک حقوق چند میلیونی پیدا کنند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند، آن‌را توسعه دهند و چند کارمند را تحت امر خود داشته باشند. این عالی است که یک ایده‌ی خوب و یک هدف بزرگ برای خود داشته باشید اما فراموش نکنید رسیدن به اهداف بزرگ با گام‌های کوچک آغاز می‌شود. کمیت مهم نیست بلکه کیفیت قدم‌هایی که برای رسیدن به اهدافتان برمی‌دارید مهم است. ما نیز در تلاشیم با ارائه‌ی راهکارهایی مسیر کاریابی را برای شما هموار کنیم.
دوره‌های آموزشی ویژه‌ بازار کار و کسب مهارت کافی
کسب دانش و مهارت جدید در هر سن و با هر میزان تحصیلات همواره منجر به رشد و شکوفایی افراد می‌شود. گذراندن دوره‌های آموزشی می‌تواند در تسهیل روند اشتغال و حتی خوداشتغالی بسیار موثر باشد. یادتان باشد دانشگاه رفتن پایان همه چیز نیست و شما نمی‌توانید با گذراندن واحدهای درسی دانشگاه‌ها درمورد دانش‌ها و مهارت‌های روز اطلاعات کافی بدست آورید. صاحبنظران معتقدند شکاف عمیقی میان اکثر فضاهای دانشگاهی و فضای کاری وجود داردبنابراین لازم است برای قرار گرفتن در یک جایگاه شغلی بالا و کسب رضایت کارفرما نسبت به یادگیری دانش به روز و کاربردی در دوره‌های آموزشی ویژه‌ی بازار کار شرکت کنید تا بتوانید بر این شکاف غلبه کرده و شرایط فرصت شغلی مورد نظرتان را در بالاترین سطح  به‌دست آوردید و از رقبا پیشی بگیرید.
حتی کسانی که سالها تجربه دارند نیز می‌توانند با کسب دانش به روز و کاربردی از فعالیت‌های روتین دوری کنند و دنیای جدیدی را تجربه کنند.
طرح ورود به بازار کار آموزشگاه فن‌آموزان
تب کسب درآمد خوب امروزه در میان دانشجویان نیز وجود دارد و آنها در تلاش‌اند در کنار تحصیل یک منبع درآمد مناسب نیز داشته باشند که متناسب با شرایطشان بوده و نیاز به حضور فیزیکی تمام وقت در محل کار نداشته باشد. اگر شما نیز به دنبال چنین فرصت شغلی هستید پیشنهاد ما طرح ورود به بازار کار آموزشگاه فن‌آموزان است.
طی این طرح علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی برق و فنی، مشاوره‌ و راهنمایی برای ورود به بازار کار و حضور فعال در صنعت توسط متخصصین به شما داده خواهد شد و اینچنین ورود شما به بازار کار سهل‌تر می‌شود.
با این طرح، طی چندماه به شغل و درآمد مدنظرتان دست خواهید یافت! تنها کافیست با توجه به علاقه‌مندی و دانش پیشین خود یکی از حوزه‌های کاری را انتخاب کنید و برای کسب دانش و مهارت به روز در آن حوزه، دوره‌های آموزشی مربوطه را پشت سر بگذارید. آموزش در هر حوزه‌ای شامل دو بخش تئوری و عملی است.
آموزش تئوری در قالب آموزش‌های مقدماتی است که برای همه‌ افراد حتی کسانی که پیشینه‌ی علمی خاصی ندارند هم مفید است.این چنین آنها می‌توانند خود را برای ارتقا به سطوح بالاتر آماده کنند. آموزش عملی در قالب دوره‌ی کارآموزی جهت کسب تجربه‌ی عملی در محیط واقعی کاری رخ می‌دهد که استرس‌های ورود به فضای واقعی را از شما دور می‌کند و شما را برای ورود به بازار کار کاملا آماده می‌سازد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی نسبت به دوره‌های آموزشی می‌توانید از طریق منوی سایت دوره‌ی آموزشی مورد نظرتان را انتخاب کرده و در بخش توضیحات اطلاعات لازم را به دست آورده یا با ما تماس بگیرید. مثلا با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل می توانید پس از دوره شغل خود را راه اندازی نمایید.
از کجا می توان کار پیدا کرد
از کجا می توان کار پیدا کرد
اهمیت کارآموزی در اشتغال موفق
پس از پایان تحصیلات افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند. برخی از ابتدا با هدف اخذ مدرک به دانشگاه آمده‌اند و تمایلی به اشتغال ندارند و برخی با این هدف تحصیل می‌کنند که بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار شوند.
در بازار کار تجربه و سوابق کاری از اهمیت به سزایی برخوردار است. دوره‌های کارآموزی امکان کسب تجربه‌ی اولیه را فراهم می‌کنند.
مزایای دوره‌ کارآموزی
برخی از مهمترین مزایای دوره‌ی کارآموزی عبارتند از:
آشنایی با محیط واقعی کاری و شناخت افراد با تجربه برای برقراری رابطه‌ی موثر با آنها در آینده
عملی ساختن دانش تئوری فراگرفته شده در محیط دانشگاهی
فرصتی جهت ادامه‌ی همکاری با مجموعه‌های کارآموز پذیر
کمک به ساخت رزومه ای قوی جهت اشتغال در سازما‌ن‌های معتبر و بزرگ
تبادل دانش و تجربه میان محیط‌های آموزشی و محیط‌های کاری
افزایش اعتماد بنفس در دانشجویان و آمادگی برای بروز خلاقیت و ارائه‌ی ایده‌های نوین
کارآموزی یا خودآموزی؟
همانگونه که پیش‌تر اشاره شد کارآموزی مزایای متعددی دارد. طی دوره‌ی کارآموزی علاوه بر اینکه شما دانش خود را توسعه می‌دهید،  با نحوه‌ی کار تیمی و خود مدیریتی در تیم های کاری آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید مدت زمان کارآموزی خود را در رزومه‌تان بیاورید و بعنوان فردی با تجربه از رقبایتان پیشی بگیرید.
اما کارآموزی معایبی هم دارد. از جمله؛ انجام کارهایی است که ممکن است به آنها علاقه نداشته باشید. همچنین شما موظفید طبق ساعت کاری موسسه پیش بروید در حالیکه احتمالا بابت این تعهد کاری درآمد خاصی کسب نخواهید کرد.
در صورتی که معایت کارآموزی از مزایای آن برایتان پررنگ‌تر است شما گزینه‌ای بنام خودآموزی هم دارید. بدین معنی که میتوانید به‌طور پاره وقت یا تمام وقت به یادگیری بپردازید بدون اینکه فرد یا افرادی در موسسه به شما امر و نهی کنند و ساعات کاری شما را محدود سازد. خودآموزی این فرصت را به شما می‌دهد که متناسب با علایقتان یادبگیرید و حتی طی یادگیری پروژه‌هایی را پیش ببرید و تجربه خود را ارتقاء دهید. اما خودآموزی نیز خالی از عیب نیست و ممکن است به تنهایی نتوانید نیاز بازار را شناسایی کنید و مدت زمان طولانی وقتتان را به یادگیری اشتباه و ناکارآمد اختصاص داده باشید.
کارآموزی در خارج از کشور مزایای انکار ناپذیری دارد. تجربه کار در یک محیط بین المللی در رزومه کاری شما برجسته است. این امر به شما شانس بسیار زیادی به جهت یافتن کار مناسب و حضور موفق در بازار کار می دهد. کارآموزی در خارج از کشور همچنین یک روش عالی برای ملاقات با افراد مختلف و آشنایی با فرهنگ های گوناگون می‌باشد. این مسئله می تواند نقطه ورودی برای کار در خارج از کشور باشد.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *